המושג FemTech הוא כינוי ל-Female Technology - חדשנות ופתרונות טכנולוגיים במענה לצרכי נשים, זוהי אחת התעשיות הגדלות והמתחזקות בימינו. לאחר שנים של חוסר התייחסות, סוגיות מסדר היום הנשי מקבלות במה ונוצרות הזדמנויות לקידום פתרונות ראויים. נשים הן פלח שוק גדול ומשמעותי ועם העלייה באיסוף נתונים, ידע ומודעות לסוגיות מגדריות שונות, הדרישה לפתרונות מצד משתמשות ולקוחות עולה. כסקטור פמטק כולל בתוכו כל מוצר, שירות או סטארטאפ שמתייחס לצרכי נשים או מהווה פתרון שמקדם שוויון מגדרי. המושג פמטק מייצג גם דרישה מקצועית להתאמת מוצרים ושירותים קיימים לנשים ולכל המגדרים. 

על מה נדבר

מה זה בכלל פמטק: מקור המושג והתפתחותו - מהיותו מושג המתאר תחום מצומצם של טכנולוגיה ברפואת נשים, כיצד התפתח לכלול היבטים מקיפים של סוגיות בבריאות ורווחת נשים כמו גם מגוון רחב של צרכים הגם שאינם בדיוק פיזיולוגיים. 

היכרות עם מיזמים, מוצרים ושירותים בתחום: ההרצאה כוללת חשיפה והיכרות עם מיזמים, מוצרים ושירותים מעוררי השראה בתחום, עם דגש על עשייה ישראלית, אך לא רק. 

למה דווקא עכשיו: סקירה של גורמים שהאיצו את התפתחות התחום בשנים האחרונות -  מגמות פוליטיות, חברתיות וכלכליות בארץ ובעולם. 

אילו חסמים מהווים אתגר בתחום:

עיצוב מוצרים בפרספקטיבה מגדרית:

בינה מלאכותית במודעות מגדרית:

לאיזו מטרה

יום האשה הבינלאומי

רשויות ציבוריות בתחום הבריאות

רשויות ציבוריות בתחום קידום נשים

הרצאה בנושא חדשנות בהיבט מגדרי

טכנולוגיה ככלי לקידום שוויון מגדרי

רשויות ציבוריות מתחום הטכנולוגיה

העשרה כללית

הכשרה מקצועית בתחום

עיצוב - כיצד לעצב לכל המגדרים

למי זה מתאים

ארגוני נשים

אקדמיה

מרכזי חדשנות

מרכזי יזמות

אקסלרטורים

חברות הייטק

מגזר ציבורי

התוכן מועבר על ידי 

שלי בלוך - סוציולוגית, אשת מחקר UX וניהול מוצר, אשר מתמחה בהיבטים מגדריים בחדשנות טכנולוגית. לשלי רקע במחקר חברתי (דמוגרפיה ותכנון עירוני) בהיקפים גדולים לצרכי שיפור מדיניות ותהליכים רוחביים. ניסיונה כולל מחקרים העוסקים באי שוויון, שוק התעסוקה, מערכות חברתיות גדולות אחרות (בריאות, רווחה, משפטים), נשים ומגדר. במעבר לתעשיית ההייטק, השתלבה שלי בעולמות המוצר אשר עוסקים בחווית המשתמש.ת במוצרים דיגיטליים ובהובלת תהליכי עבודה טכנולוגיים משלב הרעיון ועד להוצאתם לפעול. הביקוש מחד והצרכים הרבים בתעשיית הפמטק הובילו אותה ליזום עשייה לחיזוק האקוסיסטם המקומי במסגרת חממת פמטק ישראל

דוגמאות מהשטח